Bloggat om affiliatemarknadsföring

Det verkar som att det blivit lite mer fart på det svenska affiliatebloggandet sedan Anton uppmanade till detta i slutet av februari. Jag själv tog mig i kragen och bloggade om mitt affiliateår 2008 och mer läsning om affiliatemarknadsföring kommer här under våren på bloggen. Läsaren Poyan önskar i kommentarerna mer siffror och dollars och vi får väl se om jag kan göra något åt det i framtida inlägg.

Det har hänt lite i livet på senaste och bloggen har fått hamna lite på sniskan men jag samlar kraft och kommer att komma stark tillsammans med vårsolen. Tills dess tänkte jag tipsa lite om vad som skrivits i bloggosfären om affiliatemarknadsföring den senaste tiden.

  • Andreas Bard bloggar om sina nya innehållssajter.
  • Intressant bloggat om det nya affiliatenätverket Adtraction och deras så kallade cleanlinks vilket i praktiken innebär att annonsörerna betalar för länkjuice och bryter mot Googles riktlinjer.
  • Anders Granström glänser i sin blogg att han är en storfräsare när det handlar om Svenska Spels affiliateprogram. Nästa gång blir jag med på casinot, var så säkra.
  • Några snabba tips från E-handelstrender.se hur du lyckas med affiliatemarknadsföring, tipsen riktar sig till både företag som vill annonsera i formatet och till publishers.
This entry was posted in Affiliatemarknadsföring and tagged , . Bookmark the permalink.