Com Hems pay-per-view är skit, kundservicen likaså

Det har varit mycket gnällande från mig här på bloggen den senaste tiden och det är inte för att jag är enormt bitter utan för att ett helt gäng företag fungerar totalt värdelöst och borde rensas bort för gott. Tidigare var det PeCe Data som blåste mig på 850 kronor, sedan UPS som borde byta ut lite folk på sin marknadsföringsavdelning och i samma veva lite gnäll över PR-jippot årets julklapp.

Nu är det Com Hem som åter igen bevisar att de inte klarar av att leverera fungerade tjänster. Taggad att följa den allsvenska drabbningen mellan Halmstads BK och Örebro SK beställde jag matchen via pay-per-view. Det fungerade i fem minuter och sedan blev det svart i rutan, lagom till avspark.

Jag ringer så klart direkt till kundservice men där möts jag bara av en upptagetton och ett meddelande om att det är många som ringer. Så är det i drygt 30 minuter innan jag till slut kommer fram och får personlig service. De bekräftar att det är problem men kan inte säga om och när det kommer igång igen. Blir också underrättad om att kostnaden krediteras. Kostnaden skiter jag i, jag vill ha en fungerande leverantör. Man kan ju tycka att Com Hem borde kunna det här vid det här laget, men icke. Jag slår vad om att jag skulle kunna sköta det hela bättre med den sketna kabel-tv-utbildning jag fick i gymnasiet.

Nu har första halvlek passerat och jag kan nog glömma att få se något av matchen. Via liverapporteringen på NA.se ser jag nu att ÖSK leder med 0-2. Det hade jag gärna sett på tv!

Jag instämmer med TDH, svartlista Com Hem!

This entry was posted in Övrigt and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.