Lenson säljer linser snyggt på nätet

Jag har klagat på PeCe Data i Örebro, Com Hem och UPS under de senaste veckorna här på bloggen men nu är det dags att lyfta fram ett företag som ger bland den bästa servicen jag stött på. Lenson och deras linsförsäljning på nätet.

Jag använder både linser och glasögon men föredrar för tillfället linser. Då linserna var slut för ett par veckor sedan och jag bestämde mig för att handla nya på nätet för första gången. Efter att ha kollat runt lite bland alla som konkurrerar i denna bransch bestämde jag mig för att prova Lenson, jag beställde både linser och linsvätska.

Beställningen skickades under fredagen för drygt två veckor sedan och hoppades på att de skulle dyka upp i början av nästkommande vecka. Eftersom jag har lite speciella linser för höger öga på grund av ett brytningsfel förstod jag att leveransen i värsta fall kunde ta någon dag extra vilket det även upplystes om i deras webbshop. Linser är för övrigt en djungel med tusentals olika märken, modeller och specifikationer.

Dagarna gick och inga linser dök upp, heller ingen information från Lenson varför det dröjde. Här kan de bli bättre så klart! Att bli informerad är trevligt. På torsdagseftermiddagen lyfte jag luren för att höra efter vad som var problemet, det hade nästan gått en vecka från det att jag skickade beställningen.

Fick prata med en trevlig tjej i kundtjänsten som förklarade att det hade tagit lite extra tid att få fram rätt lins för ögat med brytningsfel. En helt rimlig och godtagbar ursäkt givetvis. Det som däremot imponerade var att de erbjöd sig att leverera linserna till mig redan på fredagen genom att dela upp paketet i två delar, ett med linserna och ett med linsvätskan. Detta för att brevet skulle få plats i mitt brevinkast vilket aldrig hade varit fallet om linsvätskan legat i samma paket.

Dagen efter ramlade linserna in på mitt hallgolv i ett brev märkt för högre prioritet. Linsvätskan kunde jag hämta ut några dagar senare på mitt vanliga paketutlämningsställe.

Grym service! Snabbt och rappt utan att jag behövde be om något. Även hur stort mitt brevinkast är frågade det på eget initiativ. Bra jobbat Lenson och ni är ett skolexempel på hur kundservice ska skötas till skillnad mot många andra företag. Givetvis bjuder jag tillbaka på mitt sätt med massvis av länkkärlek från den här bloggposten. Vart jag beställer linser nästa gång behöver jag heller inte lägga energi på fortsättningsvis, skönt!

Det här var för övrigt inlägg nummer 100 här på bloggen sedan starten i november.

This entry was posted in Övrigt and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.
  • Bra! Webbubblan behöver lite positiv energi nu efter FRA och UPS.

  • Verkligen. Man får inte glömma att lyfta fram aktörer som sköter sig, och som i detta fall extra bra.