Nej jag fyller inte år

Ballongerna i YourAd-bannern från Adrecord som ligger här i bloggens huvud finns där för att vi håller på att testa en köp-direkt-i-bannern-funktion tillsammans med Shopy och Adrecord-annonsören Princess Potion.

Testa att klicka på ballongerna!

Utformningen av ballongerna ovan är inte klar och vi kommer att testa oss fram under kommande vecka så räkna med buggar i bannern här på bloggen.

Vi kommer troligen att förtydliga ballongen med en vit kundkorg och att eventuellt hela produktrutan visar Shopy-fönstret vid klick. Vi funderar även på om Shopy-fönstret ska visas enbart då man håller musen över produktrutan, men det kanske blir för störande?

Feedback önskas som vanligt!

Nästa vecka räknar vi med vara klara med testning och utformning och lanserar då nästa version av annonsformatet YourAd där direktköpet är en av många nya funktioner.

Bild nedan för er som läser denna bloggpost i efterhand eller via RSS och inte kan se YourAd-bannern.

YourAd med ballonger från Shopy

This entry was posted in Affiliatemarknadsföring and tagged , , , , . Bookmark the permalink.
  • ärligt talat tycker jag det är riktigt otydligt med bara ballongerna. fattade inte alls vad de gjorde där förrän jag läste inlägget. Dom behöver verkligen förtydligas, men bara det är tydligt vad det handlar om så ska det bli spännande att se vad det gör för konverteringen.
    Kan tänka mig att det är ganska beroende av vad det är för produkter man har i YourAd om det gör någon skillnad eller ej.

  • Jag förstår precis. Alla jag pratat med säger så också. Tror du att en vit kundkorg eller ordet “Köp” med vit text i ballongen skulle förtydliga tillräckligt?

    Appropå produkt så har du helt rätt, alla produkter lämpar sig inte i formatet. Många gånger vill man ha mer info, t ex om du ska köpa linser eller något mer “avancerat”.

  • Helt klart nytänkande, men jag förstod inte heller kopplingen med ballongerna, en pil till en kundkorg och texten “köp nu” eller “köp direkt” eller nåt liknande hade varit tydligare.

    Jag tror både det är beroende på vilken produkt och även vilket företag det gäller, jag hade aldrig köpt en produkt så här direkt från ett företag jag inte känner till (och litar på) sen tidigare. Det lämpar sig nog också bättre för produkter man inte behöver veta så mycket mer än vad som framkommer av bilden, ansiktskräm vill man antagligen läsa mer om, en DVD-film behöver man inte få reda på så mycket mer om.

  • Tack för feedback Magnus! Förtydling kommer. =)