Ställningen i Affiliate-SM

Idag kom åter igen en rapport om ställningen i den pågående affiliatetävlingen där jag fortfarande ligger i topp trots att jag på grund av blödande förluster satte min Adwords-kampanj på pause för snart en månad sedan.

Nuvarande placering

  1. Jonny Elofsson, 19 sales
  2. Jonas Carlström, 9 sales
  3. Fredrik Fröbom, 3 sales

Placeringen grundar sig på indragen provision och inte antalet sales.

Mina 19 sales

Nedan en graf över hur mina 19 sales ligger fördelade under tävlingsperioden, här ser vi också att jag haft en “cookiesale” den 21 november efter det att kampanjen pausades den 18 november. Totalt är 9 av dessa 19 sales registrerade efter själva klicket.

Intropris sales

Nu idag har jag lagt några timmar på att justera kampanjen och rullar åter igen igång den för att springa över målsnöret den 15 januari som nummer ett. Efter målgång kommer jag att redovisa resultatet här på bloggen och förhoppningsvis ska slutfasen på julhandeln hjälpa mig att nå ett bättre resultat ekonomiskt.

Men så mycket kan jag ju avslöja att det är riktigt svårjobbat med de sju procent som erbjuds i provision på ordervärdet hos tävlingsprogrammet Intropris. Det finns betydligt bättre alternativ om man vill tjäna pengar på att driva trafik via Adwords.

This entry was posted in Sökmotorannonsering and tagged , , , . Bookmark the permalink.